דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחי משי: מלאכותי זה הכי הכי 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3681 פעמים ]

המילה מלאכותי היא מילה שיש לה קונוטאציות שליליות. הרבה אנשים מתייחסים למילה הזו כאילו היא קללה מסוג כלשהו ומשתמשים כדי להביע ביקורת על דברים מסוימים. אבל הרתיעה הזו מדברים מלאכותיים עלולה לגרום לאנשים לפספס דברים מאד יפים ומאד שימושיים רק כי הם מלאכותיים. דוגמה טובה לכך היא פרחי משי.

פרחי משי הם יצורים מלאכותיים, את זה אי-אפשר להכחיש וגם אין שום צורך להכחיש. יותר ויותר אנשים מוותרים על פרחים "אמיתיים" ומעדיפים לקנות פרחי משי כדי לקשט בהם את הבית. את המילה "אמיתיים" שמנו בסוגריים כיוון שפרחים רגילים אינם יותר אמתיים מהמגוון של פרחי משי שניתן למצוא כיום. אין שום דבר לא אמיתי בפרחי משי. הם נעשים ביד אוהבת, מושקעת בהם הרבה עבודה ומחשבה והם יצירת אומנות קטנה בפני עצמה. פרחים רגילים אינם פחות מלאכותיים מפרחים אלה; הם גדלים בצורה תעשייתית והקשר היחיד שיש ביניהם ובין מרבדי הפריחה האביביים הוא הצבע והצורה שלהם. פרחי משי דורשים הרבה יותר מגע אישי מפרחים רגילים ותשומת הלב שמוענקת להם הופכת אותם ליצירה בעלת חיים לא פחות מכל פרח תעשייתי.

פרחי משי באים עם יתרונות רבים שהופכים אותם לבחירה המועדפת על אוהבי פרחים רבים. כמו פרות מלאכותיים הם אינם דורשים תחזוקה ולכן הם מהווים קישוט מושלם לכל מי שאינו מעוניין לטפל ללא הרף בחפצים שיש לו בבית. מלבד הסרת האבק מעליהם, פרחי משי אמנם אינם נותנים פרות, אבל הם גם אינם דורשים השקיה או גיזום, ניקוי עלים שנושרים או החלפה כאשר הפרחים מתים. לא צריך להיות עצלן בשביל לשמוח על היתרונות הללו שחוסכים לנו עבודה ומעניקים לנו שלווה. פרחי משי הם קישוט מושלם לבית שאינו דורש השקעה מתמשכת של זמן, עבודה ואפילו כסף.

יתרון חשוב נוסף, שנובע מהאמור לעיל, הוא הערך האקולוגי של פרחי משי. כפי שכבר ציינו, פרחי משי אינם זקוקים להשקיה ולכן הם חסכוניים במים הרבה יותר מפרחים רגילים. בארץ שלנו, היכן שהמים הופכים למשאב נדיר יותר ויותר, כל מי שאכפת לו ממצב הסביבה ומעוניין לשמור על הטבע ועל המשאבים המכלים שבו, יבחר לגדל פרות מלאכותיים ולא פרחים רגילים כדי שהוא יוכל להצטרף למאמץ המשותף של הציבור בישראל שמשתדל לחסוך מים בכל דרך אפשרית. דרך אגב, החיסכון במים של פרחי משי הוא גם משמעותי מבחינה כספית. עם מחירי המים המאמירים כל חיסכון במים הוא טוב לארנק ולכן פרחי משי הם לא רק טובים אקולוגית אלא גם מניבים פרות פיננסיים.

גם תהליך הייצור של פרחי משי הוא תהליך נקי יותר מתהליך הייצור של פרחים תעשייתיים. ייצור פרחים רגילים דורש שימוש בדשנים וחומרי הדברה שמזיקים לסביבה ולמי שעוסק בגידול שלהם. פרחי משי, לעומת זאת, מיוצרים ללא חומרי הדברה ודישון ולכן הם תורמים לצמצום הזיהום הסביבתי והייצור של חומרים מזיקים.

פרחי משי הם אמנם יצורים מלאכותיים כיוון שהם מעשה ידי אדם. עם זאת הם עדיפים מכמה וכמה בחינות על פרחים תעשייתיים שנתפסים על-ידי חלק מהציבור כפרחים אמיתיים ולא מלאכותיים. פרחי משי הם הבחירה הנכונה למי שמשכיל שלא להירתע ממעשה ידי אדם ויודע שלפעמים מלאכותי זה הכי הכי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב